Anu Mattilasta Raahen Kaupunginhallituksen uusi puheenjohtaja 2023

Raahe on Pohjois-Pohjanmaan toiseksi suurin kaupunki heti Oulun jälkeen. Kun edellisissä kuntavaaleissa Anu Mattila äänikuningattarena nosti Perussuomalaisten valtuustopaikat yhdestä seitsemään, niin oli paikallisyhdistyskin ihmeissään. Uutena tulokkaana ja politiikan ulkopuolelta Anu nosti Persussuomalaisten näkyvyyden ja luottamuspaikkojen määrän aivan uudelle tasolle.

Vaaliliitolla muiden puolueiden kanssa Anu sai myös kaupunginhallituksen puheenjohtajuuden seuraavaksi kahdeksi vuodeksi 2023–2025. Lisäksi Anu on myös mm. Konserni- ja riskienhallintajaoksen puheenjohtaja sekä Aluevaltuuston hallituksen jäsen. Vaaliteemoina Anulla oli muun muassa talous, yrittäjyys sekä koulutus. Näistä teemoista Anu haluaakin korostaa kaupungin talouden tasapainottamisen. Onhan keskustapuolueen yksinvalta ja holtiton rahankäyttö saanut Raahen kaupungin velkataakan tappiin kahdessakymmenessä vuodessa.

Työsarka ei tule olemaan helppo. Vuosien ”velaksi elämisen kulttuurin” muuttaminen säästö- ja järkitalouden kulttuuriksi sekä muiden poliitikkojen ja virkamiesten mielenmaiseman kääntäminen tähän, tulee vaatimaan taitavaa politikointia ja selkeää talousjohtamista. Tähän Anu on valmistautunut nyt jo kahden vuoden ajan. Hän on tullut kaikille jo tutuksi toimeen tarttuvana, aikaan saavana sekä helposti lähestyttävänä persoonana.

Suomen hallituksen linjaukset ovatkin hyvä pohja myös Raahen talouden pohjaksi. Saamme olla ylpeitä osaavista Perusuomalaisista sekä eduskunnassa että paikallisyhdistyksissä!

Kirjoitettu 2.8.2023