Valtuutettu Jonne Törmäkankaan esittämä Perussuomalaisten valtuustoryhmän valtuustoaloite 28.8.2017/Ollinsaaren grillikatos

Kaupunki vuokraa pieniä maanviljelyspalstoja Ollinsaarentien varressa. Vuokraajat tykkäävät usein myös viettää vapaa-aikaa aurinkoisella palstallaan mm. aurinkoa ottaen ja grillaten.

Esitän, että kaupungin toimesta rakennetaan alueen laidalle grillikatos palvelemaan vuokraajia. Julkisia grillikatoksia löytyy muutamia Raahen alueelta ja niiden käyttöaste on käsittääkseni varsin korkea, joten uusi katos kaupunkialueelle ei olisi pahitteeksi. Grillikatosta ovat toivoneet palstojen vuokraajat. Kaupungin tulisi pyytää tarjoukset grillikatoksesta ja rakentaa/rakennuttaa katos viljelyalueen laidalle.

Ollinsaaren viljelypalstan haltijoina useat henkilöt ovat esittäneet kaupunginhallitukselle 17.10.2017 päivätyn kirjelmän, jossa viljelypalstalaiset esittävät grillaamisen sallimista viljelypalstoilla.

Perustelunaan he esittävät, että grillaamisen salliminen edistää viljelypalstan haltijoiden yhteisöllisyyttä ja ettei sillä ole aiheutettu minkäänlaista häiriötä.